Cum corect să alegem un CRM? Sfaturi de la experți
- Posted by cezar
Dacă ești în căutarea unui sistem de gestionare a relației cu clienții, află că nu ești singurul care are nevoie de organizare și automatizare a procedurilor de rutină din cadrul afacerii tale. Cererea pentru tehnologiile amoCRM a crescut enorm în 2019, iar acestea au adus câștiguri în valoare de peste 40 miliarde dolari companiilor ce au beneficiat de un CRM software, potrivit statisticilor IT Gartner.
Care este cea mai bună strategie de alegere unui CRM potrivit brandul tău? Pentru a te ajuta să alegi corect o platformă CRM, am intervievat experții și le-am cerut câteva sfaturi în această direcție.
Nu există un CRM unic
Dacă te întrebi care sunt cele mai bune soluții CRM, îți pui întrebarea greșită, potrivit lui Ion Hasnaș, fondatorul companiei Glucose, partener oficial al amoCRM în Republica Moldova. „Soluțiile CRM nu sunt unice și toate caracteristicile pe care ar trebui să te concentrezi vor varia de la o industrie la alta, de la o organizație la alta. Înainte de a achiziționa un abonament amoCRM, ar trebui să efectuezi o analiză pentru a determina ce caracteristici se potrivesc cel mai bine viziunii pe care o ai despre afacerea ta și ce îți dorești de la ea”, spune directorul companiei Glucose.
Întrebarea potrivită, în așa caz, este: „de ce funcționalități are nevoie compania mea?” Primul pas în alegerea corectă îl reprezintă crearea unei liste de cerințe față de soluția CRM ideală, pentru a te putea ghida în alegerea unui CRM potrivit companiei tale.
Planificarea este elementul cheie
Integrarea CRM-ului reprezintă un proiect masiv pentru orice afacere. Cu toate că face parte din sfera IT, necesită implicarea tuturor departamentelor companiei pentru a fi integrat cu succes. Dat fiind că sistemul CRM are un nivel ridicat de complexitate, el necesită o planificare corespunzătoare. Sunt necesare schimbări atât operaționale, cât și de cultură și mentalitate, la toate nivelurile organizației. Soluția aleasă trebuie să fie ușor de utilizat și să poată fi adoptată într-o organizație, cât mai simplu și rapid.
Utilitatea CRM-ului
Scopul de bază în implementarea unei soluții CRM este de a mări gradul de productivitate al organizației. Un CRM face ca operațiunile zilnice ale afacerii tale să fie mai simplu de îndeplinit datorită ordinii și organizării echipei de manageri. Lucrul cu clienții și automatizarea proceselor de rutină sunt considerate indispensabile; totuși, generarea rapoartelor complete și gestiunea corectă a sarcinilor sunt la fel de importante. În funcție de cerințe, fiecare afacere va avea diferite soluții cheie, printre care și accesul rapid la baze de date despre clienți, în regim online. În acest sens, va dispune și de o aplicație pentru dispozitivele mobile iOS și Android.
Integrarea soluțiilor API
În alegerea unui soft CRM ar trebui să se țină neapărat cont de restul soluțiilor utilizate în cadrul afacerii. Rolul primar al unui CRM este conectarea cu soluțiile API (Interfețe pentru programare) și rețele sociale. Un CRM care nu facilitează integrarea cu diverse soluții din cadrul companiei va fi mai dificil de implementat și folosit. Pe lângă soluțiile Office 365 și G-suite, sunt importante și integrările amoCRM cu 1C și sistemele de e-mail interne. Mai mult chiar, dacă majoritatea serviciilor sunt găzduite în Cloud, iar CRM-ul se află pe un server local pot apărea blocaje.
Suportul și instruirea oferite în integrare
Un furnizor CRM capabil să ajute în cadrul procesului de integrare va fi indispensabil. Acesta trebuie să ofere instruire avansată, cu explicarea termenilor și exemplificarea procesului de lucru. În plus, să țină cont de fiecare detaliu ce poate apărea, de exemplu, în cadrul tranzacției, în dependență de pâlnia de vânzare a companiei.
Un reprezentant CRM în Moldova poate simplifica procesul de adaptare din cadrul organizației, oferind training-uri și configurări specializate. Analiza prezenței certificatelor de parteneriat și proiectelor anterioare duse cu succes până la capăt poate garanta o alegere corectă.
Succesul afacerii depinde cu siguranță de CRM-ul ales, acesta oferind un control deosebit asupra tuturor proceselor din cadrul companiei. Dacă mai ai întrebări sau neclarități, nu ezita să apelezi chiar acum la Echipa Glucose la numărul 022 000 200 sau comandă un apel și te vom suna noi! Suntem întotdeauna gata să te ajutăm, oferind consultații telefonice gratuite cu specialiștii din domeniu.