Uncategorized @ro

Ce pierderi de zi cu zi are de suferit compania ta, dacă nu dispui de un sistem CRM integrat?

crm concept intergrare sisteme de management

Problemele cotidiene din cadrul companiei pot afecta considerabil profitul afacerii tale, dacă nu dispui de un sistem de management eficient. Acesta trebuie să-ți automatizeze toate procedurile de rutină și să-ți optimizeze procesele de vânzare. 

Crezi că nu ai nevoie de automatizare și că angajații tăi se descurcă de minune cu toate sarcinile? Atunci fii atent aici și privește lucrurile realist.

crm concept intergrare sisteme de management

Probleme de time management și deadline-uri uitate

Bineînțeles că angajații tăi nu sunt roboți creați special pentru a îndeplini sarcini de rutină, cum ar face-o utilajele fabricilor. Suntem oameni și obișnuim să uităm o mulțime de lucruri, în plus avem tendința să nu prioritizăm corect sarcinile zilnice. Documentația și rapoartele ocupă prea mult timp, care este furat din cele 8 ore de muncă. Sarcinile de rutină ajung să fie efectuate manual, iar prelucrarea potențialilor clienți ajunge pe planul doi. 

Și până la urmă, vânzările sunt importante, nu-i așa? Aici managerii de vânzări trebuie să-și adune toate forțele.

Haos și dezordine în departamentele de marketing și vânzări

Probabil ai cataloga aceste 2 probleme fiind una, însă nu este deloc așa. Dezordinea în departamentul de marketing declanșează efectul „prăbușirii unei case din cărți de jucat”. Îți explicăm de ce:

  • nu a fost setată pâlnia de vânzări; 
  • managerul de vânzări nu știe cu ce mesaj să abordeze prospectul;
  • potențialul client nu este convins până la capăt și se pierde în prima etapă a interacțiunii cu afacerea ta;
  • acesta pleacă la concurenții tăi care deja și-au automatizat procesele de vânzare.

 

Este o prognoză deloc optimistă, nu?

Pierzi circa 30% din solicitările de la potențialii clienți.

Majoritatea afacerilor din Republica Moldova, mai cu seamă cele din E-commerce, ajung să nu prelucreze cel puțin 30% din mesajele pe care le primesc din Social Media, E-mail sau chiar telefon. De ce? Simplu! Pentru că mesajul său s-a pierdut printre celelalte, iar angajatul nu l-a observat sau a uitat să-l telefoneze la timpul potrivit. 

În plus, există tendința de a crede că „e-n regulă, va suna alt potențial client!”. Greșit să crezi una ca asta! Soluțiile CRM ar schimba această credință în 2 timpi și 3 mișcări datorită opțiunilor sale de înregistrare automată a solicitărilor.

Lipsa unui control al calității

Cum poți să cunoști performanțele businessului tău, dacă nu poți evalua calitatea prestării serviciilor și munca efectuată de către fiecare angajat?

Aparent, fiecare manager își îndeplinește conștient sarcinile zilnice, dar nu poți afla detalii despre nivelul la care se află fiecare dintre ei și performanțele cu care se pot lăuda. Ceva îți scapă ca șef de departament, dar nu știi ce, nu-i așa?

Comunicare ineficientă cu clienții

Una dintre cele mai răspândite probleme în domeniul afacerilor este lipsa unei comunicări personalizate între brand și client. Ceea ce trebuie să știi este că fidelizarea unui client existent este de 6-7 ori mai ieftină decât atragerea unui client nou. Ai nevoie de mult mai multe resurse de a convinge un prospect să-ți aleagă produsul sau serviciul, decât să consolidezi comunicarea cu un client care deja îți cunoaște brandul. În personalizarea mesajului, te-ar ajuta soluțiile CRM care îți pun la dispoziție fișa clientului, unde ai notată toată informația despre acesta: ce, când și cum a cumpărat de la tine.

Goluri în companie și imposibilitatea de a-i anticipa eșecurile

Este dificil să identifici punctele slabe, ce provoacă stagnarea sau scăderea numărului de vânzări ale afacerii tale. Din nou, îți scapă ceva, însă nu îți dai seama unde greșești. Observi că toți muncesc din greu, însă rezultatele întârzie să apară. În plus, acestea nu coincid așteptărilor tale. Prezicerile tale conform cifrelor nu se adeveresc și zilnic pierzi bani, efort și celule nervoase. 

În acest sens, CRM în Moldova înseamnă nu doar automatizare, ci un management al riscurilor pe termen lung. Datorită rapoartelor prezentate în timp real, poți vedea unde este nevoie de îmbunătățiri și mai mult efort din partea angajaților.

Ai observat aceste pierderi și în compania ta? Contactează-ne la 022 000 200 și discută cu experții noștri despre soluțiile de care ai nevoie chiar acum. 

Back to list